Bakat amerikanska muffins :)

heej !
Jag och Jonna har bakat amerikanska muffins :) vi har inte smakat än för dom svalnar just nu, här är receptet :)
(runt 10 - 12 st)
ingredienser:
4dl vetemjöl
2dl socker
1dl kakao
1kryddmått salt
4 tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
1 ägg
1dl olja
3dl mjölk
ljus blockchoklad (choklad godis)
gör såhär:
sätt på ugnen 175°
blanda de torra ingredienserna
tillsätt sedan ägg, olja, mjölk.
och blanda ihop till en lös smet.
sedan ta stora muffins formar
och ställ på en plåt och häll i smet i muffins-formarna
inte mer en 2cm högt!
och ett tips ta dubbel formar.
hacka blockchokladen i 1cm stora fyrkanter ungefär.
och stoppa i 4-5 stycken bitar i muffins smeten som du hällt i formarna.
(du behöver inte trycka ner dom bara lägg dom uppe på smeten i formarna)
sedan sätt in muffinsarna i mitt i ugnen i 20 min
sedan låt svalna i minst 30min.
(de ska vara lite kladdiga så man kanske behöver äta med sked)
hoppas det smakar !

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna :)

åå, vad goda dom ser ut att vara <3

2012-03-19 @ 20:05:38
URL: http://heesthumor.blogg.se/

Här kommenterar du♡

Ditt lilla namn♡:
Jag kommer tillbaka♡

Mail♡: (visas bara för oss)

URL/har du en blogg?♡:

Kommentera något som passar♡:

Trackback
RSS 2.0